Profile Mons Tweewielers - Poortugaal
Profile Mons Tweewielers
Onvakkundigheid of bewust, u mag het zeggen.
Ik wil u delen in 2 ervaringen met fietsenwinkel Profile Mons in Hoogvliet en Poortugaal.
Na het lezen van mijn ervaringen laat ik aan u over of het hier ondeskundigheid betreft van medewerkers van Profile Mons of dat het hier is gegaan om doelbewuste acties.
De 1e ervaring betreft het vervangen van de kettingwielen.
Ik had gevraagd deze te vervangen. Tevens heb ik doorgegeven dat de ketting een week ervoor al is vervangen.
Bij het ophalen van de fiets werd medegedeeld dat de ketting ook is vervangen.
Ik heb aangegeven dat er een nieuwe ketting op zat, dat ik het vreemd vind dat een monteur geen nieuwe ketting herkend en gewoon vervangt.
Na reclamatie van mij behoefte ik uiteindelijk de ketting niet te betalen.
De 2e ervaring betreft een storing aan de display van mijn fiets.
Ik heb aangegeven dat de display het niet op mijn fiets deed maar wel op een soortgelijke fiets van mijn vrouw.
Na onderzoek van monteur van Profile Mons werd aangegeven dat de accu defect was en wellicht de elektromotor ook.
Ook vond de medewerker van Profile Mons het nodig de vorige fietsenwinkel van knoeiwerk te betichten. Dit omdat men het niet eens was met een eerder gedane reparatie.
Kosten van het onderzoek waren € 40,- en ik heb de fiets ongeprepareerd weer meegenomen.
Na enige tijd van twijfel ben ik zelf op onderzoek uit gegaan.
Het bleek dat een stekkerverbinding los en voor de helft weg was van de accu naar de display.
Tevens bleek het dat er een draadje los in de displayhouder.
Na vervanging van de displayhouder en reparatie van de stekkerverbinding, bleek de accu prima te functioneren en met de elektromotor bleek ook niets mis.
Ik ben vervolgens teruggegaan naar Profile Mons om verhaal te halen. Pas na enige tijd discussiëren kwam er excuses. Op het verzoek van teruggave van de betaalde € 40,- werd pas na enige discussie € 20,- aangeboden. Ik ben hier niet op ingegaan opdat ik niet wenste betalen voor een dergelijke wanprestatie.
Ik heb nogmaals per mail mijn ongenoegen geuit richting de handelswijze van de medewerkers van Profile Mons en er slechts een reactie op gehad waarop werd beroept op het termijn van 8 dagen reclamerecht, zoals vermeld op de bon. Tevens werd in de reactie aangenomen dat hem onduidelijk was wat er precies is gedaan en door wie, terwijl ik volledig duidelijk heb uitgelegd in de mail hoe ik te werk ben gegaan bij de oplossing van het probleem aan mijn fiets.
Tevens vindt ik de reclametermijn van 8 dagen wel kort door de bocht bij dergelijke werkzaamheden. Dit verwacht je bij de aanschaf van goederen en niet van diensten.
Dat betekend dat de garantietermijn op reparaties ed. na 8 dagen verloopt.
Ik heb nog een aantal maal getracht een antwoord te krijgen op mijn vragen per mail.
Ondanks dat ik weet dat de mails zijn geopend, heb ik geen reactie meer mogen ontvangen.
Ik heb het idee dat men er van bewust is niet juist te hebben gehandeld en hopen dat het over waait.
Zoals eerder vermeld in dit schrijven laat ik aan u over of wij het hier hebben over ondeskundigheid van medewerkers van Profile Mons of dat hier sprake is van bewuste acties.
Ik weet wat ik er van vind, maar wat denkt u?