Ploem & Zn BV - Kerkrade
Ploem & Zn BV
Na een onderhoudsbeurt door Ploem & Zn installatie bedrijf uit Kerkrade lekte mijn verwarming. Tot 2 x terug laten komen en het euvel was nog niet verholpen ze konden het niet vinden. Van ergernis heb ik toen zelf gekeken wat het probleem was ( ik ben storingsmonteur bij enexis ) het bleek dat de monteur die de onderhoudsbeurt had gegeven de sifon zo strak had aangedraaid dat er haarscheuren in het opvang bakje voor condenswater opvang waren ontstaan. Dit heb ik dan ook maar zelf gerepareerd. Nu 2 jaar later waren ze weer eens aan de deur voor een zgn onderhouds beurt van hun en veiligheidshalve ben ik er toen maar de hele tijd bij gebleven. De monteur haalt de omkasting weg en draait het sifon los hierbij breekt het kunststof aansluitstuk op het opvang bakje. De monteur zegt niets en draait de opvangbeker terug op de afgebroken wartel en neemt zich nog niet eens de moeite om hem er helemaal op te draaien wat betekent dat ook al was de wartel nog goed dat hij dan toch zou lekken. Pakt een stofzuiger en begint wat stof bovenop de verwarming weg te zuigen. Hij doet verder helemaal niets geen co2 meting niets en hij plaatst de binnen kap van het brander huis foutief terug de bevestigings clips zitten gewoon los en er is een kier waardoor rookgassen gewoon in de verwarmingsruimte in kunnen stromen en zegt dat alles in orde is en plakt een sticker met goedkeuring voor 2016. De monteur wist op dat moment dat de verwarming kapot was en gaat gewoon verder met die zgn onderhoudsbeurt wat dus NIETS inhoud en doet alsof alles ok is. Nadat hij vertrokken was heb ik maar weer de aansluiting op het condenswater bakje zelf gerepareerd die de monteur 5 min daarvoor kapot had gedraaid. Ik vind dit een hele slechte zaak want als ik het niet zelf weer had gerepareerd had ik weer een water lekkage gehad en hadden er schadelijke rookgassen in de woning kunnen komen onvoorstelbaar dat een monteur zomaar zegt dat alles in orde is wetende dat dit niet zo is. Ik weet wel dat ze liever een nieuwe verwarming willen slijten maar op deze manier gaat dit toch wel erg ver. Omdat het een huurwoning is wilden zij ( Ploem ) al eerder een nieuwe ketel komen plaatsen welke ik geweigerd heb omdat ik nu in een ongeïsoleerde woning een verwarming van 36 KW heb en zij bij mij een goedkope met een vermogen van slechts 23 KW willen terug plaatsen. Ik weiger deze en dan proberen ze op bovenstaande wijze mij van mijn huidige verwarming af te helpen. Winstbejag boven veiligheid. De afspraken komen ze ook niet na tussen 10 -12 h zou er iemand komen maar niet dus, bij telefonische navraag werd mij bot medegedeeld dat de monteur onderweg was en die kwam dan ook eindelijk om 12. 45 h geen telefoontje van ik kom wat later niets nog excuses. Dit bedrijf draait op opdrachten van de woningbouwvereniging en neemt het kennelijk niet zo nauw en behandeld zijn klanten als domme mensen die niks in te brengen hebben. Als ik mijn werk zo achterlaat sta ik binnen de korstte keren op straat of erger voor het gerecht als er door dergelijke praktijken letsel schade zou ontstaan.