Autobedrijf De Snelle Leeuw - Utrecht
Autobedrijf De Snelle Leeuw
Helaas een zeer slechte ervaring met deze garage. In mei heb ik mijn auto hier gebracht voor onderhoud en reparatie. Ik had lange- en korte termijnplannen en na dit uitgebreid besproken te hebben, mijn auto in goed vertrouwen achtergelaten. Een week later zou ik mijn auto op gaan halen, maar net voordat ik de snelweg oprijd, krijg ik telefoon dat mijn auto is betrokken bij een ongeluk en totalloss is. Terwijl Wilco, de eigenaar, iemand heeft gevraagd mijn auto naar een andere garage te brengen voor uitlijning. De auto stond half op de openbare weg en er is toen iemand opgeklapt. Ik schrok hier erg van. Tot mijn grote verbazing hoefde ik niet te komen én volgde er een factuur van de werkzaamheden die verricht waren. Mijn auto was totalloss gereden terwijl deze ter reparatie stond, meneer had bewaringsplicht en door onzorgvuldig gedrag is mijn auto totalloss. Ik heb geprobeerd hier zelf met hem uit te komen, maar helaas, meneer was niet tot reden vatbaar en er was geen mogelijkheid tot het vinden van een oplossing anders dan die van hem: de volledige factuur betalen. Met behulp van een advocaat brieven opgestuurd, ook helaas zonder resultaat. Deze hele situatie heeft zo'n 5 maanden geduurd. Uiteindelijk ben ik op advies van de advocaat langs geweest om te kijken wat er na het ongeluk nog intact van was de vernieuwde onderdelen. Ik zag dat er onderdelen niet op mijn auto zaten die wél op de factuur stonden. Dingen die mijn inziens krom waren, volgens meneer uiteraard niet. Deze onderdelen van de factuur halen, dan zou ik de rest betalen om het af te sluiten, wederom een compromis van mijn kant, maar geen mogelijkheid vanuit de andere kant. Enkel de administratieve fout wilde hij er vanaf halen. Duizende euro's verder aan o.a. nieuw vervoer, leenauto (die in de eerste instantie niet snel terug hoefde, later begreep ik waarom), wegenbelasting, verzekering, advocaten, bergingsbedrijf. Hier komt bij dat ik uiteindelijk onder protest de volledige factuur á €1800 heb betaald omdat de kosten doorliepen en dit mij financieel teveel raakte. Inmiddels heb ik begrepen dat meer mensen (o.a. oud collega's) deze praktijken van hem kennen. Van horen zeggen heb ik begrepen dat hij 'geen vrienden kent' onder werktijden en dat alles 100% zakelijk is. Dit heb ik helaas mogen ervaren. Het stukje menselijkheid is totaal verloren bij deze man. Wilco, ik hoop dat mensen na het lezen van deze review twee keer nadenken voordat ze in zee met je gaan en je met net zoveel vertrouwen als ik benaderen. Ondanks de lange termijn afspraken wilde hij maar een ding, namelijk zijn geld zien wat hij absoluut niet verdiend heeft, want hij heeft niet geleverd wat we hebben afgesproken. Alles is bij deze man op geld belust en denkt niet aan zijn klanten. Meneer zal best een vriendelijke ondernemer zijn, totdat er iets gebeurt waar hij zijn verantwoordelijkheid voor moet nemen, dan probeert hij o.a. zijn medelijden te behalen door te vertellen dat ik heb lopen dreigen?! Wilco, ik wil je als ondernemers onder elkaar nog iets meegeven, omdat je het nodig hebt: geef altijd meer aan je klanten dan ze verwachten. Al hoop ik -nogmaals- dat je die in de toekomst bij je wegblijven, want dat heb je wél verdiend. Ik zal iedereen die ik kan bereiken in ieder geval waarschuwen en behoeden voor deze man.
Dit bedrijf komt zijn afspraken niet na.
Telefonish met meneer Wilco afgesproken voor een x bedrag reparatie uit te laten voeren, echter nadat de reparatie was uitgevoerd kreeg ik een factuur van enkele paar honderd euro meer doordat de stagiaire het simpele probleem niet snel kon vinden (roestig contacje schoongemaakt).
Dit was echter niet volgens de afspraak!!