Oud Wittem Café-Restaurant - Wittem
Oud Wittem Café-Restaurant
Mijn zoontje en ik zijn een stukje gaan fietsen en hebben een stop gemaakt bij dit etablissement. Koffie gedronken en een sprite. Alles prima tot dan.
Een serveerster is op dat moment bezig met de parasols opzetten waarbij ze mijn racefiets die tegen het hek staat per ongeluk omduwt. Kan gebeuren. Maar door de val is de remgreep van mijn racefiets beschadigd. Vervelend denk ik maar ze neemt ook meteen de schuld op zich. Verzekeringskwestie denk ik dus even naar binnen, even namen uitwisselen en dan verder fietsen.
Niks is minder waar!!
Eerst komt de, denk ik, eigenaresse mee naar buiten. "Oh dat is niks" zegt ze, "kun je nog mee fietsen".
Ik zeg, "Mevrouw als u een kras op uw auto heeft dan vindt u dat ook niet prettig en wilt u dat ook laten repareren".
"Nee hoor" zegt ze "dat zou ik niet erg vinden. En je hebt ook geen fietsenstandaard" zegt ze.
Ik probeer haar duidelijk te maken dat racefietsen geen fietsenstandaard hebben... "Ik heb nog wel een spuitbus dan spuit ik het wel even over" zegt ze.
Ik kijk haar een beetje bedenkelijk aan maar ze meent het ook nog. Dan vraagt ze, "wat wil je, een nieuwe fiets?".
Ik denk nog, op zo'n absurd voorstel reageer ik ook absurd door te zeggen "prima hoor"!
"Oh dat wil je dus" zegt ze "je probeert er een slaatje uit te slaan". Ze heeft het licht niet echt uitgevonden...
Daarna komt, denk ik, de eigenaar nog mee naar buiten. "Oh das niks" zegt ook hij.
Hij bekijkt mijn andere remgreep waar inderdaad een kras zit. "Je hebt het ook aan de andere kant en het is maar een fiets" zegt hij.
Hij loopt naar binnen. Ik loop achter hem aan en vraag een kaartje van deze zaak en en zeg dat ik een recensie op internet zet hoe zij met klanten omgaan. Dan opeens pakt de eigenaar zijn fototoestel en wil hij een foto maken van de beschadiging. Hij komt met zijn hulpje achter mij aan om er een foto van te maken. Staan ze een beetje stoer voor me en wil hij een foto maken van de beschadiging.
Ik weiger aangezien ze beiden eerder aangegeven hadden dat de beschadiging toch niks was. Het terras zit vol en ik zeg hem dat hij er een schandalige vertoning van maakt. Dan haalt hij bakzeil en gaat hij met zijn hulpje naar binnen.
Dus mensen de koffie was niet slecht maar pas op als je iets wilt regelen met deze mensen. Dit verhaal zegt alles hoe men met klanten omgaat.